Broj 146
Početna > Zanimljivosti > Pobedite depresiju

Pobedite depresiju

Već je ranije utvrđeno da je mediteranska ishrana zdrava, a sada je otkriveno da i pozitivno deluje na raspoloženje. Istraživanje je obuhvatilo 10.000 ljudi, a trajalo je četiri godine. Pokazalo se da su ljudi koji jedu mnogo voća, povrća i žitarica manje depresivni, i to za 30 odsto. „Trideset odsto je veliko smanjenje rizika za depresiju i ovo bi moglo biti važno otkriće, s obzirom na to da sve više raste broj ljudi obolelih od depresije. Znamo da je mediteranska ishrana važna za zdravlje srca i organizma uopšte, a sada nam je poznato i to da blagotvorno deluje na depresiju”, istakao je profesor Migel Martinez-Gonzales koji je radio na istraživanju. Naučnici napominju da će ovi rezultati morati još da se potvrđuju kroz druga istraživanja koja će uskoro biti sprovedena.